Strona Główna

Pielgrzymka do Kałkowa

12 czerwca 2012r. odbyła się wycieczka do Kałkowa i Bałtowa. Był to wyjazd zorganizowany dla dzieci, które w maju przystąpiły do I Komunii Świętej. Towarzyszyli im rodzice i parafianie.

Gdy dojechaliśmy do Kałkowa, ksiądz proboszcz Stanisław Czachor odprawił Mszę św. w szczególnym miejscu – w Świątyni Bolesnej Królowej Polski. Świątynia ta jest miejscem kultu Matki Bożej w kopii słynącego łaskami obrazu Bolesnej Królowej Polski z Lichenia. Weszliśmy również na Golgotę. Do pokonania mieliśmy 146 schodów. Widoki z takiej wysokości były wspaniałe i budziły zachwyt wielu osób.

Pani przewodnik oprowadziła nas również po „mini zoo”. Podziwialiśmy zwierzęta i robiliśmy mnóstwo zdjęć. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się w jej słowa, gdyż przekazywała nam bardzo dużo ciekawych informacji.

Kolejnym etapem naszej wędrówki był Bałtów. W drodze zrobiliśmy postój nad zalewem. Ogromną atrakcją okazało się zwiedzanie parku Jurajskiego. Wszyscy z zainteresowaniem oglądali sztuczne figury zwierząt. Następnie poszliśmy na plac zabaw. Szczególnie dzieci pełne energii cieszyły się z licznych atrakcji tego miejsca: zjeżdżalni, pociągów z kaczuszek, lokomotyw, huśtawek, trampolin itp.

Nadszedł czas powrotu do domu. Dzień ten był wyczerpujący, ale przede wszystkim pełen przeżyć. Wszyscy byli zadowoleni i na pewno każdy chciałby powtórzyć te chwile i zobaczyć te miejsca jeszcze raz.